Filtr cząstek stałych – przed czym mnie chroni?

 

Do czego jest potrzebny, przed czym nas chroni?


Duża popularność samochodów z silnikami Diesla sprawiła, że w dużych miastach zrobiło się gęsto od spalin. I to tych najgorszych, z cząstkami stałymi,których najwięcej wytwarzają silniki zasilane olejem napędowym. Niestety, cząstki stałe (sadza) są niezwykle trujące. Co gorsza, cząstki stałe są tak małe, że bez trudu dostają się do naszego układu oddechowego, a nawet krwionośnego.

W miastach, po których jeździ dużo pojazdów z silnikami Diesla, znacząco wzrasta ryzyko zachorowania na raka, ponieważ cząstki stałe są silnie rakotwórcze.

Cząstki stałe silników Diesla są mieszaniną sadzy i rozpuszczonej frakcji organicznej, a także niespalonych węglowodorów. Duża emisja sadzy następuje podczas rozruchu silnika i jego pracy w niskiej temperaturze. Każde mocniejsze otwarcie przepustnicy to również większa emisja sadzy, zwłaszcza na niskich obrotach, gdy do silnika zostaje podana większa dawka paliwa.

 

Filtry cząstek stałych zaczęli stosować na szerszą skalę najpierw Francuzi.
Jeszcze w latach 90. można było kupić auto z silnikiem HDi wyposażonym opcjonalnie w FAP. 

 

Radykalnie sytuację zmieniła norma Euro 4, wprowadzona w 2005 roku.

Dlatego powinniśmy dziękować twórcom normy emisji spalin Euro 4 (ograniczyła ona ilość cząstek sadzy pięciokrotnie).

Wymusiła ona stosowanie filtrów, choć niektórzy producenci tego uniknęli.
Po wprowadzeniu normy Euro 5 (2009 rok) nie było już możliwości nieużywania filtrów.

 

Nie tylko diesel!!! Benzyniak, też to ma!!!

Filtr cząstek stałych to jedno z tych urządzeń we współczesnym samochodzie, które budzi pewne obawy. A obecnie można kupić także auto z silnikiem benzynowym i takim filtrem. Od 2017r w samochodach z silnikiem beznynowym producenci mają obowiązek montować filtry cząstek stałych (GPF - gasoline particulate filters).

Obecnie najnowsza norma Euro 6d-temp sprawia, że filtr cząstek stałych (GPF) jest już montowany na dużą skalę w silnikach benzynowych, zwłaszcza wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa.

mail napisz do nas, jeżeli potrzebujesz przeprowadzić profesjonalną regenerację filtra dpf w Gdańsku.
Regenerujemy i usuwamy objawy zapchanego filtra cząstek stałych oraz czyścimy również katalizatory i filtry z euro 5 i euro 6. 

Usuwanie filtra DPF w Polsce jest nielegalne, napraw objawy zapchanego filtra dpf - bądź eko. Wycięcie DPF (filtr cząstek stałych) powoduje utratę homologacji w twoim aucie. 

Regeneracja filtrów cząstek stałych jest najtańszą formą usuwania objawów zapchanego filtra. Czyścimy filtry DPF każdego rodzaju (suche i mokre) stosowane w każdym aucie.

 znajdź nas na facebooku

 

DANE FIRMY:

 

adres

Adres:

ul. Miałki Szlak 123, 80-717 Gdańsk

telefon

telefon:

507 57 65 65

mail

e-mail:

dpfgdansk@interia.pl

 
UA-38424514-2